Presentations 2017
First
conference day: 16 Feb 2017, Plenary session
1. Opening speech. Vladimir M. Kutuzov, Rector LETI, D.Sc., Professor.
2. Opening speech. Alexander
S. Sigo, Doctor of Sciences, Professor,
Felow Member of Russian Academy of Sciences, president of Moscow State
Institute of Radio Engineering, Electronics and Automation.
3. Opening speech. Yury
P. Pokholkov, President of Association for
Engineering Education of Russia.
4. MetaMath: The goals, the approach, the
outcomes. Sergey Sosnovsky, The head of
the Intelligent e-Learning Technology Lab in the Centre for e-Learning
Technology (CeLTech) at the German Center for Artificial Intelligence (DFKI).
Coordinator of MetaMath projec.
5. Comparative analysis of math courses for
engineers in Russian and EU. Seppo Pohjolainen, Professor of Mathematics, Tampere University of Technology,
Department of Mathematics Tampere, Finland.
6. Modification of math courses in
Russian universities. Alexey O. Syromyasov, cand. of phys. and math. sciences, associate professor of math. and
theoretical mechanics, N.P.Ogarev Mordovia State University, Russia.
7. Evaluation of modified courses. Christian
Mercat, Professeur des
universités,Directeur de l'IREM de Lyon - Université Claude Bernard Lyon 1
8. Perception of EU Math Education by Russian
students. Hardt Wolfram Dietrich, Professor,
Dean of Faculty of Computer Science, Chemnitz University of Technology
9. Relations between the MetaMath project and
the on going reform of higher education in Russia. Oleg A.
Kuzenkov, cand.
of phys. and math. sciences, associate professor, vice director of Institute
of informational technologies of mathematics and mechanics, Lobachevsky
University)
Speeches of invited speakers
and panel discussion
10. Reflections on teaching a mathematics. Nikolay
A. Vavilov, Dr.
of Sciences, professor of Math. and Mechanics Faculty of St. Petersburg State
University and St. Petersburg Department of V.A. Steklov Institute of
Mathematics of the Russian Academy of Sciences
11. Mathematical models of information and
communication systems. Vladimir V. Mazalov, Dr. of Sciences, professor, head of Laboratory
for Mathematical Cybernetics acting on behalf director of Institute of Applied
Mathematical Research of Russian Academy of Sciences
12. Opinion of special departments in the
mathematical preparation of students. Igor G. Mironenko,
Dr. of Sciences, professor of Department of Radio
Microelectronic and Radio Equipment Technology, Faculty of Radio Engineering.
Panel Discussion with Invited
Speakers "Mathematical
education of the modern engineer"
room 1207
Section
"MathBridge – software for support of training in mathematics" in
Russian
Chairman: Ildar H. Galeev
13. Реализация интерактивного дистанционного
курса «Дискретная математика» в интеллектуальной e-learning системе
«MathBridge». Новикова С.В., Сосновский
С.А., Валитова Н.Л., Кремлева Э.Ш.
14. Внедрение интерактивных демонстраций в
статичные элементы обучения системы MathBridge. Валитова Н.Л., Новикова С.В.
15. Использование интерактивных формул и
выражений в динамических тест-объектах e-learning системы MathBridge. Кремлева
Э.Ш., Новикова С.В.
16. Возможности интеллектуальной системы
MATH-BRIDGE при обучении студентов методам сортировки массивов. Федосин С. А., Савкина А. В., Немчинова Е.
А., Макарова Н. В.
Second conference day: 17 Feb 2017
Section 1 – in English
Chairman: Alexey O. Syromyasov
17. Informational technologies
and electronic tutoring for preparation for mathematical competitions . Malkin M.I., Malkina E.V., Shvetsov V.I.
18. Bridging courses for first year students in mathematics. Syromyasov A.O., Egorova D.K., Kozlov M.V., Chuchaev I.I., Fedosin S.A.
19. Supporting of productive learning by laboratory
works in math for students of technical universities. Akimushkin V.A., Pozdnyakov S.N., Rybin S.V., Chukhnov A.S.
20. About the conception of basic mathematical education
content for engineers. Kazakevich V.G. , Tolkachev E.A.
21. Experience of using "projects
method" for training inside the educational program "applied
mathematics" in MIEM Higher School of Economics. Belov A.V., Manita L.A., Progonova E.V.
22. Experience of
using LMS and the automated systems of testing in teaching disciplines with
modular and rating structure of a course. Protasov S.I.
23. Gamification in education:
mathematical discipline. Kondrashova E.V.
24. Geometrical programming and problems of projection. Buhvalova V.V., Filatov A.R.
25. Algorithms of processing and visualization
of algebraic Bayesian networks . Zolotin A.A., Levenets D.G., Malchevskaya E.A., Zotov M.A., Birillo A.I., Berezin A.I.
Discussion on use of computer
tools for training in maths of students of technical universiti
Section 1 – in Russian
Секция 2 (на русском языке) (конференц-зал 5 корпуса)Технологии обучения и тестирования математике
26. Учебная математическая деятельность как
основа инженерного образования. Маренич
А.С.
27. Структурирование содержания обучения уравнениям
математической физики студентов-теплоэнергетиков на уровнях бакалавриата и
магистратуры. Петрова Л.С.
28. Использование виртуальных
лабораторий в инженерном образовании. Сорокин
С.В., Сорокина И.В., Солдатенко И.С.
29. Научно-исследовательская
компонента в преподавании дисциплин математики и информатики в техническом университете. Возмищева Т.Г.
30. Проектное обучение при изучении
математической статистики. Багаутдинова
А.Ш., Клещёва И.В., Харитонова О.В.
31. Подготовка
высококвалифицированных специалистов в области навигации и управления. Александров В.В., Болотин Ю.В., Голован
А.А., Кручинин П. А., Лемак С.С., Попеленский М.Ю.
32. Формирование образа профессии у
студентов через междисциплинарные связи. Максименко М.В., Романова Ю.С.
33. Реализация некоторых подходов к
тестированию учащихся. Айзикович
А.А., Рычина Н.А.
34. Модель проверки знаний учащихся
при проведении онлайн-тестирования. Падерно П.И, Бурков Е.А.
35. Проектирование образовательных программ в области ИКТ с учетом профессиональных
стандартов. Захарова И.В. Дудаков С.М.,
Солдатенко И.С.
36. Об общеразвивающей программе «Основы математического инженерного моделирования». Солдатенко
И.С., Сорокин С.В., Захарова И.В., Медведева О.Н., Кузенков О.А.
37. Инженерное моделирование: анализ
образовательных практик. Медведева О.Н.,
Жданова О.В., Солдатенко И.С.
38. Дидактическая компьютерная флэш-игра как
средство интенсификации обучения. Браницкая
Г.А., Браницкая Л.Л.
The third conference day: 18 Feb 2017
Administrative Issues. Sergey Sosnovsky |