Presentations 2017


First conference day: 16 Feb 2017, Plenary session

 

1. Opening speech. Vladimir M. KutuzovRector LETI, D.Sc., Professor.

2. Opening speech. Alexander S. SigoDoctor of Sciences, Professor, Felow Member of Russian Academy of Sciences, president of Moscow State Institute of Radio Engineering, Electronics and Automation.

3. Opening speech. Yury P. PokholkovPresident of Association for Engineering Education of Russia.

4. MetaMath: The goals, the approach, the outcomes. Sergey SosnovskyThe head of the Intelligent e-Learning Technology Lab in the Centre for e-Learning Technology (CeLTech) at the German Center for Artificial Intelligence (DFKI). Coordinator of MetaMath projec.

5. Comparative analysis of math courses for engineers in Russian and EU. Seppo PohjolainenProfessor of Mathematics, Tampere University of Technology, Department of Mathematics Tampere, Finland.

6. Modification of math courses in Russian universities. Alexey O. Syromyasovcand. of phys. and math. sciences, associate professor of math. and theoretical mechanics, N.P.Ogarev Mordovia State University, Russia.

7. Evaluation of modified coursesChristian MercatProfesseur des universités,Directeur de l'IREM de Lyon - Université Claude Bernard Lyon 1

8. Perception of EU Math Education by Russian studentsHardt Wolfram DietrichProfessor, Dean of Faculty of Computer Science, Chemnitz University of Technology

9. Relations between the MetaMath project and the on going reform of higher education in RussiaOleg A. Kuzenkov, cand. of phys. and math. sciences, associate professor, vice director of Institute of informational technologies of mathematics and mechanics, Lobachevsky University)

 

Speeches of invited speakers and panel discussion 

10. Reflections on teaching a mathematics. Nikolay A. Vavilov, Dr. of Sciences, professor of Math. and Mechanics Faculty of St. Petersburg State University and St. Petersburg Department of V.A. Steklov Institute of Mathematics of the Russian Academy of Sciences

11. Mathematical models of information and communication systemsVladimir V. Mazalov, Dr. of Sciences, professor, head of Laboratory for Mathematical Cybernetics acting on behalf director of Institute of Applied Mathematical Research of Russian Academy of Sciences 

12. Opinion of special departments in the mathematical preparation of students. Igor G. Mironenko,  Dr. of Sciences, professor of Department of Radio Microelectronic and Radio Equipment Technology, Faculty of Radio Engineering.

 

Panel Discussion with Invited Speakers "Mathematical education of the modern engineer"

 

 

room 1207 

Section "MathBridge – software for support of training in mathematics" in Russian 

Chairman: Ildar H. Galeev 

13.  Реализация интерактивного дистанционного курса «Дискретная математика» в интеллектуальной e-learning системе «MathBridge». Новикова С.В., Сосновский С.А., Валитова Н.Л., Кремлева Э.Ш.

14. Внедрение интерактивных демонстраций в статичные элементы обучения системы MathBridge. Валитова Н.Л., Новикова С.В.

15. Использование интерактивных формул и выражений в динамических тест-объектах e-learning системы MathBridge.  Кремлева Э.Ш., Новикова С.В.

16.  Возможности интеллектуальной системы MATH-BRIDGE при обучении студентов методам сортировки массивов. Федосин С. А., Савкина А. В., Немчинова Е. А., Макарова Н. В.

 

Second conference day: 17 Feb 2017 

Section 1 – in English

Chairman: Alexey O. Syromyasov


17.  Informational technologies and electronic tutoring for preparation for mathematical competitions . Malkin M.I., Malkina E.V., Shvetsov V.I.

18. Bridging courses for first year students in mathematics. Syromyasov A.O., Egorova D.K., Kozlov M.V., Chuchaev I.I., Fedosin S.A. 

19. Supporting of productive learning by laboratory works in math for students of technical universitiesAkimushkin V.A., Pozdnyakov S.N., Rybin S.V., Chukhnov A.S.

20.  About the conception of basic mathematical education content for engineers.  Kazakevich V.G. , Tolkachev E.A.

21.  Experience of using "projects method" for training inside the educational program "applied mathematics" in MIEM Higher School of Economics. Belov A.V.,  Manita L.A., Progonova E.V.

22. Experience of using LMS and the automated systems of testing in teaching disciplines with modular and rating structure of a course.  Protasov S.I.

23. Gamification in education: mathematical discipline.  Kondrashova E.V.

24. Geometrical programming and problems of projection. Buhvalova V.V., Filatov A.R. 

25.  Algorithms of processing and visualization of algebraic Bayesian networks . Zolotin A.A., Levenets D.G., Malchevskaya E.A.,  Zotov M.A., Birillo A.I.,  Berezin A.I.


Discussion on use of computer tools for training in maths of students of technical universiti


Section 1 – in Russian

Секция 2 (на русском языке) (конференц-зал 5 корпуса)Технологии обучения и тестирования математике

26. Учебная математическая деятельность как основа инженерного образования. Маренич А.С.

27. Структурирование содержания обучения уравнениям математической физики студентов-теплоэнергетиков на уровнях бакалавриата и магистратуры. Петрова Л.С.

28. Использование виртуальных лабораторий в инженерном образовании. Сорокин С.В., Сорокина И.В., Солдатенко И.С.

29. Научно-исследовательская компонента в преподавании дисциплин математики и информатики в техническом университете. Возмищева Т.Г.

30. Проектное обучение при изучении математической статистики. Багаутдинова А.Ш., Клещёва И.В., Харитонова О.В.

31. Подготовка высококвалифицированных специалистов в области навигации и управления. Александров В.В., Болотин Ю.В., Голован А.А., Кручинин П. А., Лемак С.С., Попеленский М.Ю.

32. Формирование образа профессии у студентов через междисциплинарные связи. Максименко М.В., Романова Ю.С.

33. Реализация некоторых подходов к тестированию учащихся. Айзикович А.А., Рычина Н.А.

34. Модель проверки знаний учащихся при проведении онлайн-тестирования. Падерно П.И, Бурков Е.А. 

35. Проектирование образовательных программ в области ИКТ с учетом профессиональных стандартов. Захарова И.В. Дудаков С.М., Солдатенко И.С. 

36. Об общеразвивающей программе «Основы математического инженерного моделирования». Солдатенко И.С., Сорокин С.В., Захарова И.В., Медведева О.Н., Кузенков О.А.

37. Инженерное моделирование: анализ образовательных практик. Медведева О.Н., Жданова О.В., Солдатенко И.С.

38. Дидактическая компьютерная флэш-игра как средство интенсификации обучения. Браницкая Г.А., Браницкая Л.Л.

 

The third conference day: 18 Feb 2017

Administrative IssuesSergey Sosnovsky

© UNN 2018 | Webmaster: wwwlab@unn.ru